مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان؛

 لزوم توجه ترویج فرهنگ نماز در نهادهای فرهنگی و آموزشی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در نهادهای فرهنگی و آموزشی ترویج فرهنگ نماز به ویژه درمدارس دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.

 لزوم توجه ترویج فرهنگ نماز در نهادهای فرهنگی و آموزشیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام دشتکی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در جلسه شورای اقامه نماز که با موضوع کادرسازی و تربیت نیروی متخصص تشکیل شد، اظهار داشت: ارتقا اطلاعات و آگاهی‌های انسان با مطالعه به دست می آید و کتاب خواندن باعث تقویت عقلانیت در کنار دانش افزایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه خداوند به انسان سه نعمت بزرگ عقل، حیاء و دین که عطا کرده و انسان را مخیر به انتخاب قرار داده است، آدمی عقل را انتخاب کرده است، افزود: در دنیای امروز با این حجم از اطلاعات و اخبار اگر عقلانیت نباشد، نه دین وجود خواهد داشت نه حیاء.

 حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به جایگاه والای فریضه نماز در دین مبین اسلام، گفت: باتوجه به ارزش و اهمیت و نقش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت به خیری انسانها، باید ترویج فرهنگ نماز به‌ عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شکل گیری شخصیت و یادگیری انسان ها در دوران کودکی انجام می پذیرد، افزود: باید در مسائل آموزشی و پرورشی محور اصلی قرآن بوده و مبانی حیات بخش فریضه نماز از قرآن و بیان و سیره ائمه معصومین(ع) استخراج شده و برنامه ریزی ها بر اساس این محوریت انجام پذیرد.

 وی ضرورت برنامه ریزی ویژه برای مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی درراستای تبیین و ترویج فرهنگ نماز را مورد تاکید قرارداد و خواستار توجه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی به این مراکز مهم تربیتی و آموزشی شد.

انتهای پیام/غ

توجه ترویج فرهنگ نماز در نهادهای فرهنگی و آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.